2008-03-19

Äntligen är takpannorna på...

Efter att ha kommit hem från en härlig skidvecka i Åre hade vi hoppats att takpannorna skulle var på plats. Men nej, det var de inte... Det berodde på att Myresjöhus hade missat att beställa dem... hmm... Men idag kom de på och nu ser vårt hus ut så här. Om jag hade fått bestämma hade taken varit grått men det är ju bestämt att taken ska ha samma färg i hela området.

På baksidan har våra takfönster kommit på plats. Vi har satt två stycken för att få in mycket ljus i allrummet. Något sned bild men jag ville inte gå längre bak eftersom det är så kladdigt på tomten.

2 kommentarer:

anette sa...

Kul att se bilder på ett hus som kommit lite längre än vårt. Jag ser att ni inte heller verkar ha takpapp under takpannorna, vet ni något om varför?

Niklas sa...

Hej Anette,

Ursäkta att vi inte svarat men det har varit mycket ett tag.
Som både ni och vi noterat så använder sig Myresjöhus inte av takpapp. Jag har frågat min snickare och han svarade att Myresjöhus istället använder sig av et underlagstak av skivor med monterad läkt på. Detta gör att det håller längre än den traditionella byggstilen med råspont och takpapp.