2008-04-01

Stressigt

Nu är det mycket... Alla ni som redan sålt era hus/lägenheter vet nog vad jag menar... På måndag kommer mäklaren med fotograf. Då vill man ju att allt ska se bra ut. Jag skulle vilja ha semester resten av veckan för att hinna med allt. Men det går inte för det är massor att göra på jobbet och jag har redan varit hemma några dager eftersom Maja och jag varit magsjuka. Passade inte så bra att bli sjuk just nu... Det blir långa dagar resten av veckan för att hinna med. Men visst är det fantastiskt att våren har kommit och att det är ljust så länge när vi ställde om till sommartid. Bara det får man ju energi av! Ja, det får gå på något sätt :).

Jag som brukar titta till vår nya hus minst några gånger i veckan hade faktiskt tills idag inte varit där på mer än en vecka. Inte likt mig eftersom vi bor väldigt nära... Vår grannes hus har kommit upp och grannens hus mittemot kommer nog upp denna veckan eftersom ställningarna var byggda för resningen.

Vi är nästan klara med elen - ett möte till med elektrikern får det bli. Det har tagit mycket för oss att få elen som vi ville. Förslaget som vi fick var inte så genomtänkt kändes det som. Vet inte riktigt hur de jobbar som gör elritningen. När de gjorde vårt gick det nog lite snabbt.

I allrummet på ovanvåningen är det tänkt att vi skulle dra ner innerväggen på väggen där vi har takfönster ner till golvet. Men idag ringde snickaren och sa att alla takstolar inte sitter på samma ställe pga av vår utbyggnad så vi får göra någon lösning där. Vi ska träffa honom senare i veckan i huset. Kul tycker jag eftersom jag ännu inte har varit inne i huset. Återkommer med bilder då.

2 kommentarer:

anette sa...

Jag vet precis hur det är! Vi har nyss sålt vårt hus och det tog sin lilla tid att få fixat och donat och undanplockat inför visningarna. Jag håller tummarna att det går bra för er och att ni får bra betalt.

Lotta sa...

Tack! Jag har inte kunnat föreställa mig att det skulle ta så mycket tid och kraft. Vi har inte sålt något hus innan. Vi hoppas på att det ska gå snabbt och att få bra betalt hade suttit fint :). Fortsättning följer...